Sunday 25 February 2007

Bilder

Lys har alltid gitt meg mye glede, og vært årsak til en sterk dragning mot kameraer og alt som har med fotografering å gjøre. I tidlige år tenkte jeg å følge den tråden gjennom mitt profesjonelle liv, men Forsvaret skapte imidlertid en sprekk i besluttsomheten og til sist en kraftig endring i den planlagte agendaen.

Fra Olympus og Pentax til jeg kjøpte min første Nikon FE på åttitallet, erstattet av en Nikon 8800, som så gikk over i pensjonistrekkene ved slutten av nitti-tallet etter at digitale lommekameraer gjorde film & fremkalling til en kuriositet. I årene etter har gode bilder kommet og gått under mer eller mindre kontrollerbare forhold, og savnet av kontroll over blender og lukkerhastigheter har blitt stadig mer påtrengende.

Nå er savnet imidertid slutt. Nikon D200 heter hun, og er svart og vakker i kroppen.

No comments: